Chyba najwyższa pora :D

Here you can discuss things in your own language.
damonpl
Posts: 17
Joined: Thu May 31, 2012 12:56 pm

Chyba najwyższa pora :D

Postby damonpl » Tue Aug 28, 2012 12:44 pm

Witam wszystkich! ;)

Właśnie zauwazyłem, że mimo wszstko ilość polaków jest tutaj dominująca i aż dziwne, że jeszcze nie mamy swojego "kącika" na tym forum ;)

Przy okazji mam kilka pytań i uwag.

- Czytajac sobie zasady gry zauważyłem "możliwy" błąd. Otóż, żeby jeździć z większym ryzkiem, twój samochód musi być bardziej nadsterowny "oversteer". Także twój zawodnik musi lepiej "czuć" się w takich warunkach. Aby to osiągnąć musi być lepszy w hamowaniu niż w przyśpieszaniu oraz lepiej sobie radzić z wolnymi/ciasnymi zakrętami niż szybkimi. O ile podczas treningu można lepiej zadbać o hamowanie, to umiejętność brania ciasnych zakrętów i wywindowanie ją ponad szybkie już jest nie możliwe. Da się coś z tym zrobić czy planujecie jeszcze jakieś zmiany w algorytmie ?

- Co do pogody podczas całego weekendu wyścigowego. Moim zdaniem jest zbyt duża losowość warunków pogodowych. Często ustawienia trzeba robić na ślepo. Rozumiem jeśli jest załamanie pogody, wtedy prawdziwi kierowcy też ustawiają samochód na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Ale np. ten weekend, qual pada i dość chłodno, pierwsz wyścig gorąco i pełne słońce, natomiast drugi znów chłodno i silne burze. Moim zdaniem powinniście to jakoś mniej więcej unormować.

- Rozumiem, że teraz energia "odnawia się" po każdej skończonej sesji ? To na plus. Rozdzieliście tym samym czas (jeśli wiecie o co mi chodzi ;) ).

- Na plus także mała wiedza o tym, kto na jakich ustawieniach ryzyka jeździ, dzięki czemu ciężko wyczuć kto tak na prawdę jest szybki.

- Jeszcze takie pytanie jakby "od środka" ;) Sami tworzycie algorytm do symulacji okrążeń czy korzystacie z czegoś bardziej wyszukanego jak algorytmy genetyczne ? Pytam dlatego, bo w poprzednim sezonie było łatwiej znaleźć optymalne ustawienia (była praktycznie jedna, maks dwie możliwości), teraz jest dobór ustawień jest troszeczkę więcej :P Przez to też na początku się naciąłem i ten sezon już mogę spisać na straty ;)
manager
Posts: 785
Joined: Thu Jun 12, 2008 9:28 am

Re: Chyba najwyższa pora :D

Postby manager » Wed Aug 29, 2012 10:30 am

Damian Baran wrote:Witam wszystkich! ;)

Właśnie zauwazyłem, że mimo wszstko ilość polaków jest tutaj dominująca i aż dziwne, że jeszcze nie mamy swojego "kącika" na tym forum ;)

No i w koncu mamy :D

Damian Baran wrote:Przy okazji mam kilka pytań i uwag.

- Czytajac sobie zasady gry zauważyłem "możliwy" błąd. Otóż, żeby jeździć z większym ryzkiem, twój samochód musi być bardziej nadsterowny "oversteer". Także twój zawodnik musi lepiej "czuć" się w takich warunkach. Aby to osiągnąć musi być lepszy w hamowaniu niż w przyśpieszaniu oraz lepiej sobie radzić z wolnymi/ciasnymi zakrętami niż szybkimi. O ile podczas treningu można lepiej zadbać o hamowanie, to umiejętność brania ciasnych zakrętów i wywindowanie ją ponad szybkie już jest nie możliwe. Da się coś z tym zrobić czy planujecie jeszcze jakieś zmiany w algorytmie ?


Nie za bardzo wiem o co ci chodzi ze na treningu mozna zadbac o hamowanie - generalnie preferencje kierowcy biora sie z jego umiejetnosci. I potem czym wieksze ryzyko stosujesz tym bardziej trzeba ustawiac wozek nadsterownie. Preferencje kierowcy mowia o tym jak bardzo pownienes ta nadsterownosc ustawic. Ci co lubia nadsterownie, preferuja ustawienia jak najbardziej nadsterowne. A algorytm rozwijamy caly czas :)


Damian Baran wrote:- Co do pogody podczas całego weekendu wyścigowego. Moim zdaniem jest zbyt duża losowość warunków pogodowych. Często ustawienia trzeba robić na ślepo. Rozumiem jeśli jest załamanie pogody, wtedy prawdziwi kierowcy też ustawiają samochód na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Ale np. ten weekend, qual pada i dość chłodno, pierwsz wyścig gorąco i pełne słońce, natomiast drugi znów chłodno i silne burze. Moim zdaniem powinniście to jakoś mniej więcej unormować.


Zgadza sie, pogoda jest zupelnie losowa i miedzy sesjami moze byc kompletnie rozna. To bedziemy poprawiac, ale poki co sa wazniejsze sprawy :)

Damian Baran wrote:- Rozumiem, że teraz energia "odnawia się" po każdej skończonej sesji ? To na plus. Rozdzieliście tym samym czas (jeśli wiecie o co mi chodzi ;) ).


Zgadza sie, ale wciaz nie jestesmy zadowoleni z tego jak to dziala i bedziemy jeszcze to usprawniac.

Damian Baran wrote:- Na plus także mała wiedza o tym, kto na jakich ustawieniach ryzyka jeździ, dzięki czemu ciężko wyczuć kto tak na prawdę jest szybki.


I o to chodzi :)

Damian Baran wrote:- Jeszcze takie pytanie jakby "od środka" ;) Sami tworzycie algorytm do symulacji okrążeń czy korzystacie z czegoś bardziej wyszukanego jak algorytmy genetyczne ? Pytam dlatego, bo w poprzednim sezonie było łatwiej znaleźć optymalne ustawienia (była praktycznie jedna, maks dwie możliwości), teraz jest dobór ustawień jest troszeczkę więcej :P Przez to też na początku się naciąłem i ten sezon już mogę spisać na straty ;)


Algorytm tworzymy sami. Caly czas dodajemy zmienne ktore wplywaja na optymalny setup. Oczywiscie optymalny setup jest inny na kazdym zakrecie, wiec zadaniem gracza jest znalezienie zlotego srodka. Obecnie na przyklad dodajemy wplyw umiejetnosci gracza na preferencje setupu, czyli 2 roznych kierowcow bedzie mialo inny zloty srodek na tym samym torze :)
pawel.mrozicki
Posts: 10
Joined: Mon Apr 02, 2012 12:26 pm

Postby pawel.mrozicki » Wed Aug 29, 2012 1:50 pm

Skoro mamy kacik z naszym rodzimym jezykiem to tez sie odezwe, a w zasadzie to przywitam, bo nie mam za wiele komentarzy :)
Zgadzam sie z tym ze zbyt duza losowosc pogody bywa uciazliwa. ;)
damonpl
Posts: 17
Joined: Thu May 31, 2012 12:56 pm

Postby damonpl » Wed Aug 29, 2012 2:13 pm

Michał Augustynek wrote:
Damian Baran wrote:- Czytajac sobie zasady gry zauważyłem "możliwy" błąd. Otóż, żeby jeździć z większym ryzkiem, twój samochód musi być bardziej nadsterowny "oversteer". Także twój zawodnik musi lepiej "czuć" się w takich warunkach. Aby to osiągnąć musi być lepszy w hamowaniu niż w przyśpieszaniu oraz lepiej sobie radzić z wolnymi/ciasnymi zakrętami niż szybkimi. O ile podczas treningu można lepiej zadbać o hamowanie, to umiejętność brania ciasnych zakrętów i wywindowanie ją ponad szybkie już jest nie możliwe. Da się coś z tym zrobić czy planujecie jeszcze jakieś zmiany w algorytmie ?


Nie za bardzo wiem o co ci chodzi ze na treningu mozna zadbac o hamowanie - generalnie preferencje kierowcy biora sie z jego umiejetnosci. I potem czym wieksze ryzyko stosujesz tym bardziej trzeba ustawiac wozek nadsterownie. Preferencje kierowcy mowia o tym jak bardzo pownienes ta nadsterownosc ustawic. Ci co lubia nadsterownie, preferuja ustawienia jak najbardziej nadsterowne. A algorytm rozwijamy caly czas :)


W skrócie nie da się zrobić tak, żeby umiejętność ciasnych/wolnych zakrętów miała więcej punktów niż szybkich zakrętów. A z tego co wyczytałem pomaga to kierowcy w prowadzeniu samochodu nadsterownego. No i jeśli ustawie auto na nadsterowne to wtedy trochę tracę na szybkości. A z tego co zauważyłem to nadsterowne auto osiąga najlepsze wyniki na torach.
manager
Posts: 785
Joined: Thu Jun 12, 2008 9:28 am

Postby manager » Thu Aug 30, 2012 11:18 am

Ok, rozumiem o co ci chodzi - nie ma treningu do cwiczenia albo ciasnych albo szybkich treningow. Racja. Bedziemy musieli takie stworzyc
damonpl
Posts: 17
Joined: Thu May 31, 2012 12:56 pm

Postby damonpl » Thu Aug 30, 2012 11:31 am

W sumie to jest taki trening "Drive Through Corners" ;) Jednak sumując te zielone strzałki dla Fast Corners mamy ich 8 a dla Tight Corners 6. Co więcej jeśli w treningu są ciasne to też są i szybkie, ale gdy są szybkie zakręty to niekoniecznie są i wolne. Wystarczy, żebyście w jakimś treningu zwiększyli ilość tych strzałek (intensywność treningu) i już by było OK ;) No chyba, że dołożycie jeszcze jakiś jeden, nie mam nic przeciwko ;)
damonpl
Posts: 17
Joined: Thu May 31, 2012 12:56 pm

Postby damonpl » Sun Oct 14, 2012 10:22 pm

Cze ;)

Chciałem zapytać czy dużo osób jest z Krk i czy przypadkiem nie ma ochoty wybrać się na gokarty, pewnego pięknego dnia ? :D

Tak przy okazji, chyba jest mały błąd. Jak kierowca na pierwszym kółku popełni błąd przy ustawieniu dużej koncentracji i ryzyka, to później dzieje się to przy każdym okrążeniu, choć ryzyko jest zmniejszane.. No i zauważyłem, że utrata sesji naprawia ten błąd ;)
broton.lukasz
Posts: 7
Joined: Sat Oct 13, 2012 10:56 pm

Postby broton.lukasz » Mon Oct 15, 2012 6:35 pm

witam,
wiem że gra się cały czas rozwija ale proponował bym największą uwage zwrócić na powiększenie ilości dostępnych opcji przy tworzeniu setupu pojazdu tak jak to sie ma np. w "Life for speed".

Generalnie strzał w 10-tke z racinglife.net :)
broton.lukasz
Posts: 7
Joined: Sat Oct 13, 2012 10:56 pm

Postby broton.lukasz » Mon Oct 15, 2012 9:37 pm

ale nierozumie dlaczego jak ustawiam zeby przejechac np. 4 okrazenia to on robi tylko jedno startowe i na mecie sie zatrzymuje :/
manager
Posts: 785
Joined: Thu Jun 12, 2008 9:28 am

Postby manager » Thu Oct 18, 2012 12:07 am

Hej,

Jesli chodzi o wieksza liczbe opcji do ustawiania to beda one w wyzszych seriach. Gra nie moze byc skierowana tylko dla hardcorowych graczy, wiec poczatek gry musi byc prostszy. Wyzsze serie wyscigowe beda juz trudniejsze do ustawiania :)

A nie rozumiem kiedy wystepuje ci blad z zatrzymywaniem na mecie? Jak ustawisz w practice ze chcesz jechac 4 okrazenia, to tyle powinien jechac.
W kwalifikacji jest tak ze robisz jedno okrazenie po drugim zmieniajac strategie na kazde nastepne okrazenie, ale z punktu widzenia przejazdu jest to jeden stint bez zatrzymywania sie
broton.lukasz
Posts: 7
Joined: Sat Oct 13, 2012 10:56 pm

Postby broton.lukasz » Thu Oct 18, 2012 12:20 am

tzn mialem przez jakis czas problem ze moglem jechac tylko 1 okrazenie (startowe) podczas sesji treningowej ale teraz juz wszystko dziala jak nalezy, niewiem moze dlatego ze mialem niski poziom energi? najwazniejsze ze dziala juz ok.

i jeszcze jedno pytanie, dlaczego nie mozna zapisac wiecej jak 3 ustawien samochodu?
terrmi
Posts: 9
Joined: Sun Jul 22, 2012 3:17 pm

Postby terrmi » Fri Oct 19, 2012 12:18 pm

Damian Baran wrote:Chciałem zapytać czy dużo osób jest z Krk i czy przypadkiem nie ma ochoty wybrać się na gokarty, pewnego pięknego dnia ? :D


Tych co się przyznali naliczyłem 18 :) A gokarty czemu nie? Jeszcze nie byłem w życiu.
manager
Posts: 785
Joined: Thu Jun 12, 2008 9:28 am

Postby manager » Fri Oct 19, 2012 2:10 pm

Dobry pomysl. I tak chcemy zorganizowac jakies spotkanie z graczami zeby pogadac o tym co moznaby fajnego dorobic zeby zrobic jeszcze bardziej intersujaca i wciagajaca gre
damonpl
Posts: 17
Joined: Thu May 31, 2012 12:56 pm

Postby damonpl » Fri Oct 19, 2012 3:04 pm

Martin Demond wrote:A gokarty czemu nie? Jeszcze nie byłem w życiu.

No to tym bardziej trzeba się wybrać :D Ja w Krakowie jeszcze nie byłem na gokartach, więc fajnie by było jakby ktoś polecił, któryś z torów ;)
Michał Augustynek wrote:Dobry pomysl. I tak chcemy zorganizowac jakies spotkanie z graczami zeby pogadac o tym co moznaby fajnego dorobic zeby zrobic jeszcze bardziej intersujaca i wciagajaca gre

No to przy okazji na pewno będzie można omówić ten temat ;)
User avatar
lukash
Posts: 41
Joined: Thu Jun 12, 2008 12:57 am

Postby lukash » Wed Oct 24, 2012 9:55 pm

No to postanowione. Organizujemy pierwsze gokarty RacingLife :)

Mysle, ze przyszly tydzien odpada ze wzgledu na dlugi weekend, ale w kolejny powinien byc ok. Postaramy sie cos zarezerwowac i damy wtedy znac na forum.

Co wy nato?

Return to “Foreign Language Forum”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest